Reklama w Google Ads

Prowadzenie kampanii reklamowych w Google Ads (dawniej Adwords)

Bądź widoczny dla potencjalnych klientów w Google

Schemat sieci reklamowej google ads adwords

Kampnie Google Ads (AdWords)

Oferuję projektowanie i obsługę kampanii w systemie reklamowym Google Ads (AdWords).

W ramach usługi zajmę się wszystkimi czynnościami związanymi z przygotowaniem i prowadzeniem kampanii.

W skład obsługi kampanii reklamowej wchodzi:

  • dobór trafnych słów kluczowych, powodujących wyświetlenie reklamy,
  • wyznaczenie celu kampanii i ustalenie sposobu mierzenia skuteczności kampanii,
  • przygotowanie reklam i konfiguracja kampanii,
  • optymalizacja serwisu internetowego do którego kierują reklamy,
  • bieżąca kontrola i optymalizacja kampanii oraz reklam,
  • regularne raportowanie skuteczności kampanii,
  • doradztwo jaka forma promocji będzie najskuteczniejsza dla Twojego biznesu,
  • w zakresie zmian na stronie, aby zwiększać skuteczność reklam i współczynnik konwersji.

Każdy klient otrzymuje raport skuteczności prowadzonej kampanii, w którym znajdzie takie informacje jak:

  • status słowa kluczowego,
  • liczbę wyświetleń reklamy dla słowa,
  • liczbę kliknięć w reklamę wyświetloną dla danego słowa,
  • koszt za klikniecie, suma kosztów w okresie raportowym,
  • sumaryczny koszt kampanii w okresie raportowym,
  • średnią pozycję reklamy.

Narzędzia raportowania Google AdWords oraz statystyk Google Analytics są dostępne dla klienta online przez cały czas. W dowolnym momencie może sprawdzać parametry i statystyki kampanii, co da mu wiedzę na temat generowanego ruchu i skuteczność kampanii.

AdWords umożliwia natychmiastowe pojawienie się w Google.

Jest idealnym narzędziem do przeprowadzenia szybkiej akcji reklamowej, promocyjnej, kampanii sezonowej. Pozwala znaleźć cię potencjalnym klientom dokładnie w momencie, gdy szukają w Google oferty takiej jak twoja.

System reklamowy Google AdWords to jeden z najbardziej rozbudowanych systemów reklamy internetowej, umożliwiający emitowanie reklam użytkownikom:

  • wyszukującym produkty i usługi w wyszukiwarce stron internetowych Google Search,
  • wyszukującym w serwisach sieci wyszukiwania, czyli na stronach z wbudowaną wyszukiwarką Google, np. onet.pl czy interia.pl
  • korzystającym z poczty e-mail w usłudze Google Mail (Gmail),
  • korzystającym z map w usłudze Google Maps,
  • odwiedzającym strony internetowe wydawców reklam zrzeszonych w programie Google AdSense,
  • korzystającym z aplikacji na telefonach typu smartfon, które pobrali np. ze sklepu Google Play.

Wszystkie z powyższych nośników reklamy dostępne są dla użytkowników internetu zarówno na komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach, smartfonach jak i innych urządzeniach z dostępem do internetu wspierających ten system. Czyli praktycznie dla wszystkich.

Cel kampanii jest najważniejszy!

W AdWords najważniejszym elementem kampanii jest cel. Może to być chęć budowania świadomości marki, zwiększanie zainteresowania zakupem bądź zachęcanie do działania. Określony cel marketingowy kampanii, a ja go zrealizuję za pomocą jednego z kilku dostępnych narzędzi.

LINKI SPONSOROWANE

Google ads linki sponsorowane

Reklamy wyświetlają się obok wyników wyszukiwania Google oraz w innych witrynach sieci reklamowej Google, gdy użytkownicy wyszukują hasła powiązane ze słowami kluczowymi z reklam.

KAMPANIA PRODUKTOWA

Google ads reklama produktu

Reklamy wyświetlają się obok wyników wyszukiwania (niezależnie od reklam tekstowych) w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania Google, w tym YouTube i wyszukiwarce grafiki. Wyświetla użytkownikom zdjęcie produktu, tytuł, cenę, nazwę sklepu.

REKLAMA W SIECI REKLAMOWEJ

Google ads reklama kontekstowa

Reklama graficzna lub tekstowa wyświetlana na stronach internetowych należących do sieci reklamowej Google. Umożliwia dotarcie z reklamami do klientów zanim zaczną szukać oferowanych przez ciebie produktów lub usług.

REKLAMA WIDEO

Google ads reklama w youtube

Kampanie wideo pozwalają wyświetlać reklamy wideo niezależnie lub w ramach strumieniowej transmisji wideo w YouTube i w sieci reklamowej Google.

Płaszczyzny działania sytemu reklamowego

System działa w dwóch płaszczyznach.

Pierwsza, umożliwia dotarcie z przekazem reklamowym do użytkowników dokładnie w momencie, gdy szukają tego, co oferujesz w wyszukiwarce Google. Przez co reklama trafia do odpowiednich użytkowników, w odpowiednim czasie, z odpowiednim przekazem.

Druga, umożliwia statyczną emisję reklam podobnie do dobrze znanego modelu banerowego. Reklamy są wyświetlane użytkownikom czytającym swoją ulubioną stronę internetową czy używającym aplikacji w telefonie, np. popularnej prognozy pogody AccuWeather.

Niezależnie od wybranej płaszczyzny działania reklamowego, system oferuje narzędzia targetowania odbiorców reklam po to, aby jak najefektywniej dotrzeć do użytkowników potencjalnie zainteresowanych oferowanymi przez ciebie produktami i usługami.

Scuareicon eye

Jaki jest zasięg terytorialny?

Reklamy mogą być wyświetlana dla wszystkich użytkowników z całego świata, możemy wskazać także konkretny kraj w jakim się mają wyświetlać, albo możemy skorzystać ze wskazania regionu lub innych ograniczeń precyzujących użytkownika.

Kierując reklamy na regiony lub lokalne obszary, system daje szansę dotrzeć do potencjalnych klientów najbardziej odpowiadających profilowi państwa działalności.

Scuareicon target

KORZYŚCI Z EMISJI REKLAM W ADWORDS

Zwiększenie widoczności w internecie

Firma Google stworzyła platformy usług, z których korzysta ogromna ilość użytkowników i umożliwia dotarcie do nich z przekazem reklamowym, za pomocą systemu reklamowego AdWords. Dzięki dużemu zasięgowi wiele osób, na danym obszarze geograficznym zobaczy twoje reklamy. Większy ruch na stronie da ci szansę pozyskania nowych klientów.

Precyzyjna reklama we właściwym czasie

Docierasz do właściwych osób we właściwym czasie. Klienci znajdą twoją firmę w Google dokładnie w momencie, gdy będą szukać tego, co oferujesz.

Decydujesz o zasięgu reklamy. Możesz docierać do potencjalnych klientów w wybranych krajach, regionach, miastach albo w określonej odległości od siedziby twojej firmy lub sklepu.

Lepsza kontrola kosztów
i precyzyjniejsze mierzenie zwrotu z inwestycji

Możesz na bieżąco kontrolować swoje wydatki. Dostosowywać budżet, wstrzymywać lub zmieniać reklamy w dowolnej chwili bez dodatkowych opłat.

Możesz na bieżąco sprawdzać wyniki skuteczności reklam. W AdWords widzisz, ile osób zobaczyło reklamę, odwiedziło stronę, wykonało akcję lub zadzwoniło do twojej firmy. Nie musisz zgadywać, która reklama działa, system dostarczy ci odpowiednich informacji aby to ustalić.

Zdobywanie informacji o klientach

W odróżnieniu od ruchu z wyników organicznych wyszukiwarki Google, dla ruchu pochodzącego z AdWords, dostępne są dane analityczne pozwalające zidentyfikować i zbadać każdą wizytę osobno. Adwords daje dostęp do danych, zachowania użytkownika, które można precyzyjnie filtrować i analizować wielowymiarowo, gdzie dla ruchu organicznego są to tylko dane ogólne. Ta przewaga, daje reklamodawcy możliwość jeszcze bardziej precyzyjnego dostosowania swojej oferty do oczekiwań klientów. Dzięki temu może on optymalizować koszty we wszystkich obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa.

JAK DZIAŁAM?

Poniżej przedstawiam poszczególne etapy procesu prowadzonej przeze mnie kampanii reklamowej. 
Poszczególne etapy procesu wykonujemy okresowo w celu utrzymania najwyższych parametrów kampanii.

Analiza i wyznaczenie celów

Poznaję oczekiwania klienta, następnie dobieram najlepsze dostępne rozwiązania pozwalające osiągnąć założone cele. Przed ustawieniem kampanii przeprowadzam analizę marketingową i przygotowuję strategię kampanii Google Ads (Adwords).

Konfiguracja kampanii

Dobieram trafne słowa kluczowe, przygotowuję treści tekstów reklamowych, grafiki, rozszerzenia reklam i inne elementy. Konfiguruję ustawienia kampanii w Google Ads (AdWords) oraz statystyki i raportowanie.

Nadzór i optymalizacja

Ciągle sprawdzam prawidłowość działania kampanii, analizuję statystyki i dane z raportów aby móc reagować na pojawiające się zmiany. Wprowadzam zmiany i ustawienia słów kluczowych aby uzyskać najlepszą efektywność.

Raportowanie

Przygotowuję okresowe raporty zawierające kluczowe parametry kampanii, tak abyś miał możliwość oceny jej skuteczności.

Ile kosztują reklamy w Google?

Ostatecznie koszt kampanii będzie taki jaki założy reklamodawca i nigdy nie będzie przekroczony drastycznie w okresie miesiąca rozliczeniowego. Reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy klient klinie w reklamę i odwiedzi stronę lub zadzwoni.

Informacja o miesięcznej ilości poszukiwań danego słowa kluczowego i średnich stawkach za kliknięcie (CPC) pozwoli na oszacowanie wymaganego budżetu reklamowego. Na tym etapie można także oszacować zasięg emisji reklamy. Informacja do ilu potencjalnych klientów trafimy przy ustalonym budżecie pozwala na porównanie kosztów i zasięgu z innymi formami reklamy, np. ulotki, banery, radio, telewizja.

Ceny za pojedyncze kliknięcie nie są stałe. System reklamowy Google Ads (AdWords) automatycznie ustala stawki w mechanizmie aukcji, na podstawie poziomu konkurencji pomiędzy reklamodawcami, trafności słowa kluczowego, jakości strony internetowej i wielu innych czynników. Jednak możemy ustalić ile maksymalnie jesteśmy skłonni zapłacić, a każda kampania posiada zabezpieczenie przed niekontrolowanym zużyciem budżetu.

Reklamodawca może ustalić budżet dzienny w dowolnej wielkości. Nie musi obejmować zasięgiem swojej kampanii 100% użytkowników. Przy mniejszym budżecie, system będzie emitował reklamy do momentu jego wyczerpania. Dzięki budżetowi dziennemu reklamy będą emitowane równomiernie przez cały czas kampanii. Jeśli kampania ma trwać jeden miesiąc i jej budżet będzie wynosił 600 zł, to system będzie miał dziennie do dyspozycji 20 zł. Google zastrzega sobie przekroczenia budżetu dziennego nawet dwukrotnie, ale w rozliczeniu miesięcznym koszt powinien oscylować w zakresie ustalonej kwoty. Dzieje się tak, gdyż system dąży do osiągnięcia najwyższej skuteczności i jeśli uzna, że dany moment jest najlepszy dla pozyskania klienta, zwiększa drastycznie sumaryczny koszt dzienny celem uzyskania pożądanego efektu.

DLACZEGO MkDes?

Od ponad wielu lat zajmujemę się projektowaniem, tworzeniem i pozycjonowaniem stron internetowych, zdobywając niezbędną wiedzę i doświadczenie. Optymalizując kampanię pracuję w modelu Full Stack Developer – czyli potrafię i robię wszystko samodzielnie. Optymalizując stronę pod kampanię i analizując serwis internetowy w jednym momencie wprowadzam modyfikacje w różnych jego elementach, bez potrzeby czekania na wykonanie danego zakresu prac przez specjalistę z innej dziedziny, np. programistę php, front-end developera, analityka czy pozycjonera seo.

Swoje usługi w zakresie pozycjonowania stron internetowych kieruję do firm, instytucji i osób prywatnych z Opolszczyzny. Szczególnie z miejscowości Opole, Brzeg, Namysłów, Nysa, Kędzierzyn-Koźle, Kluczbork, Olesno, Krapkowice, Prudnik, Głubczyce, Strzelce Opolskie.

SKONTAKTUJ SIĘ!

Marek Kmiecik, tel. 887 325 572