Elementy stron WWW

W zależności od wielkości strony i potrzeb jej użytkowników strony www można wyposażyć w wiele przydatnych elementów funkcjonalnych, odpowiedzialnych za jej użyteczność, łatwość obsługi i intuicyjność.

Baner

Graficzna forma przekazania treści informacyjnych bądź reklamowych, często będąca odnośnikiem do strony promowanego produktu. Zlokalizowany w najbardziej widocznych miejscach na stronie, ma za zadanie skupić uwagę klienta i skierować go do wykonania akcji.

Chmura tagów

Chmura znaczników, (ang. tag cloud) - graficzne zobrazowanie zawartości serwisu internetowego w postaci zestawu znaczników, które są zazwyczaj także linkami do odpowiedniej części tego serwisu. Najczęściej znaczniki-linki są uszeregowane alfabetycznie, natomiast wielkość i pogrubienie fontu poszczególnych znaczników-linków jest zależne od ważności lub popularności danego znacznika. Umożliwia to łatwe znalezienie danej kategorii zarówno alfabetycznie, jak i według ważności.

Księga gości

Księga gości - element strony WWW pozwalający odwiedzającym zostawić krótki komentarz dotyczący odwiedzanej strony. Księga gości pełni najczęściej rolę pośrednika między gościem a autorem strony. W zależności od charakteru wpisu: odwiedzający może podać swój adres e-mailowy, swoją stronę WWW lub nawet swój prywatny adres. Treść księgi gości jest zazwyczaj na bieżąco moderowana przez jej właściciela.

Licznik odwiedzin

Zliczający odwiedziny strony udostępnionej w sieci WWW. Wartość licznika zostaje zwiększona o jeden wraz z każdą unikalną wizytą. Wyniki przedstawione są w sposób graficzny lub numeryczny, zazwyczaj na dole strony.

Sonda

To jeden z interaktywnych elementów stron WWW. Sonda taka ma formę prostej ankiety z pojedynczym pytaniem oraz kilkoma możliwymi odpowiedziami. Po zagłosowaniu odwiedzający serwis może najczęściej od razu zobaczyć dotychczasowe wyniki ankiety (podane liczbowo lub procentowo).

Subskrypcja

To mechanizm (element stron WWW) służący do pobierania od użytkowników ich adresów e-mail, które są katalogowane w bazach danych i używane do wysyłania określonych informacji (np. newslettera czy ofert handlowych).
Element składa się z formularza, w którym użytkownik wpisuje swój e-mail oraz przycisku, który wysyła zawartość formularza do skryptu przetwarzającego. W celu uniknięcia rozsyłania informacji do osób, które sobie tego nie życzą - po zapisaniu się do subskrypcji na podany e-mail przychodzi list (generowany automatycznie), który zawiera link. Dopiero po kliknięciu łącza użytkownik jest zapisywany na listę mailingową i od tego momentu może otrzymywać informacje. Mechanizm subskrypcji zawiera również możliwość wypisania się z listy mailingowej przez użytkownika w dowolnym momencie.

Opinie klientów

Na stronach typu e-commerce księga gości często nosi nazwę "opinie klientów" - i służy klientom do wyrażania swoich opinii na temat działania np. sklepu internetowego. Ta forma księgi gości rządzi się swoimi prawami: np. by dodać opinię trzeba być klientem danej instytucji. Często spotykanym elementem jest również tzw. rating - dzięki któremu wystawiający opinie może dodatkowo ocenić stronę (np. w skali od 1 do 10). Tego typu księga gości najczęściej sprawdza każdy wpis przed opublikowaniem go na stronie (praktyka ta chroni przed nieuczciwymi opiniami konkurencji).

^ Przewiń do góry
MKDES - POZYCJONOWANIE, REKLAMA W GOOGLE, STRONY WWW
tel.kom. 887 325 572
e-mail: biuro@mkdes.opole.pl