Budowa stron internetowych

Zaczynając przygodę z budowaniem swojej nowej strony www musisz wiedzieć co to jest i jak ogólnie działa Internet, jak funkcjonują w nim strony internetowe i jak można się do nich dostać. Dobrze byś wiedział co to jest serwer wirtualny (tzw. hosting), domena, adres www strony (tzw. URL).

Wybór metody

  1. Najprostsza metodą stworzenia strony www jest użycie kreatora do tworzenia stron on-line, często oferowanego przez dostawców usług internetowych. Na odpowiednio przygotowanej stronie internetowej, przy użyciu programu, udostępnionego przez WWW, zostaniesz poprowadzony przez cały proces tworzenia strony. Dostępne szablony stron www, pozwolą na wybranie odpowiedniego dla ciebie wyglądu. Będziesz mógł również wprowadzić treść podstron i strony głównej oraz np. logo swojej firmy.
    Ta metoda nie wymaga od ciebie żadnych dodatkowych umiejętności.
    Wada tego rozwiązania jest fakt, że ma ono swoje ograniczenia, i musisz się do nich dostosować. Często tego rodzaju narzędzia i strony rozdawane są za darmo, w zamian za możliwość publikacji reklam na twojej stronie www.
  2. Innym rozwiązaniem jest budowa strony internetowej dostosowanej do twoich indywidualnych potrzeb. Bez żadnych kompromisów, będzie dokładnie taka jaką zaplanujesz. Będzie posiadała rozwiązania, które wspomogą prowadzenie biznesu oraz kontakty z klientami.

Szybkość stworzenia strony internetowej przekłada się bezpośrednio na jej jakość. Nie jest możliwe wykonanie strony w kilka godzin i w niskiej cenie, która będzie posiadała zaawansowane mechanizmy, rozwiązania, oprogramowanie i elementy dostosowane do specjalnych wymagań klienta.

My zajmiemy się tutaj drugą z metod. Podpowiemy ci, jak przygotować się do rozmowy w wykonawcą, o budowie twojej nowej stronie internetowej.

Zanim zaczniesz

Jest kilka rzeczy, które można wykonać, aby idąc na pierwszą rozmowę z wykonawcą strony www, mówić o konkretach i już praktycznych rozwiązaniach.

Oto kilka z nich:

  1. Określ grupę docelową klientów. Czy są to instytucje, przedsiębiorstwa, klienci indywidualni. Określ przedział wiekowy odbiorców, płeć, wykształcenie itp.
  2. Określ budżet przeznaczony na wykonanie projektu Zastanów się nad kwotą jaką chcesz przeznaczyć na wykonanie strony. Pomoże to wykonawcy określić technologie i rozwiązania, które może ci zaproponować w tym budżecie.
  3. Zastanów się jakie oczekiwania stawiasz swojej stronie Określ, czy zależy jaką formę powinna mieć twoja strona. Czy ma to być:
    • Wizytówka WWW firmy - zawiera informacje o firmie i jej ofercie, plus formularz do kontaktu internetowego),
    • Katalog produktów - posiada możliwość składania zapytań, zaawansowane opcje wyszukiwania i sortowania produktów),
    • Vortal informacyjny - umożliwia prowadzenie aktywnej działalność redakcyjnej, pisanie o wydarzeniach branżowych, redagowanie artykułów, pisanie materiałów np. o zastosowaniu, montażu oferowanych produktów itp.
    • Sklep internetowy - prowadzenie sprzedaż przez internet (teraz lub w niedalekiej przyszłości),
    • Blog Firmowy - ma za zadanie budowanie społeczności internetowej firmy.
  4. Określ dodatkowe informacje na temat zamierzeń, oczekiwań, roli jaką ma odgrywać omawiana strona www.
  5. Określ oczekiwanie klienta co do stopnia zaawansowania strony. Przemyśl niezbędne elementy serwisu jak np. wyszukiwarka, formularz kontaktowy, dodaj do ulubionych, kanał RSS, system Tagów, newsletter itp.
  6. Określenie czy projekt strony ma posiadać elementy wykonane w technologii Flash.
  7. Przemyśl, czy strona będzie wymagać zastosowania systemu CMS (Content Management System - System Do Samodzielnej Edycji Treści Serwisu).
  8. Zastanów się, nad pożądanymi elementami interaktywnymi, jakie powinna posiadać twoja strona.
  9. Czy wiesz jakie wersje językowe powinien posiadać serwis.
  10. Produkty lub informacje priorytetowe. Czy i jakie produkty, usługi lub informacje mają być promowane na stronie ze szczególnym naciskiem? Przykładowo produkty wiodące, promocje itp. Jakie informacje mają szczególnie przyciągać uwagę klienta.
  11. Główne przesłanie/hasło projektu. Przemyśl hasło reklamowe, przesłanie, myśl, które ma być przekazane klientom odwiedzającym serwis.
  12. Szata graficzna projektu - kolorystyka, charakter. Zastanów się nad kolorami (gamą kolorystyczną), w których ma być utrzymany serwis.
  13. Przymiotniki. Wybierz jak największą liczbę cech (przymiotników - np. stonowana, elegancka, dynamiczna, młodzieżowa itp.) określających charakter strony, w kolejności od najbardziej do mniej istotnych.
  14. Oczekiwany czas realizacji projektu. Określ oczekiwany czasu realizacji projektu. Określ także czas w jakim możliwe będzie przekazanie wykonawcy wszelkich, niezbędnych do realizacji projektu, materiałów (tekstów, zdjęć, materiałów graficznych itp.)
  15. Zbierz informacje na temat posiadanych już materiałów graficznych i promocyjnych oraz innych elementów określających wizualną stronę firmy. Zbierz materiały graficzne jak np. logo firmy, grafiki, zdjęcia do wykorzystania na stronie.
  16. Zbierz materiały promocyjne jak: wizytówka, papier firmowy, ulotki, plakaty lub wyraźnie określoną kolorystykę firmy, do których powinna nawiązywać szata graficzna strony internetowej.
  17. Pomocne linki. Przygotuj linki do:
    • obecnej strony (jeśli taka istnieje),
    • stron, które odpowiadają Państwu pod względem wizualnym,
    • stron, które odpowiadają Państwu pod względem funkcjonalnym,
    • stron konkurencji,
    • stron, które wyjątkowo nie odpowiadają Państwa estetyce.
^ Przewiń do góry
MKDES - POZYCJONOWANIE, REKLAMA W GOOGLE, STRONY WWW
tel.kom. 887 325 572
e-mail: biuro@mkdes.opole.pl